Saya Punca

Tersenyum aku melihat nama 'Abang Sayang' hantar whatsapp. Tertunggu dari minggu lepas dan tak sangka dia unblock, dan whatsapp aku. Dia tunjuk aku resultnya. Aku kurang tahu, tapi aku lihat resultnya gred A dan B sahaja. Dalam hati aku, pandainya awak sayang. Aku ambil masa, bertanya kawan apa maksud result dia. Bagus atau tidak. Mereka kata kira bagus la tu, hebat. Aku tersenyum lagi. Aku bangga pada dia. Dia sangat kuat belajar. Selalu berasa letih tapi tidak pernah putus berhenti belajar. Aku lihat perubahan dia. Dia ada berkata dulu, dia perlu usaha lagi dua kali ganda untuk dapatkan keputusan yang cemerlang. Untuk semester yang pertama ni, bagi saya awak dah lakukan yang terbaik. Tapi bagi dia, dia kecewa kerana dia mahukan four flat tapi mungkin belum rezeki dia lagi. Sabar sayang, rezeki awak ada nanti. Awak akan dapat four flat untuk semester yang seterusnya. Saya yakin. Saya mulai mengerti. Saya akan sentiasa menyokong awak. Percayalah sayang.. saya sentiasa ada dengan awak, menyokong dan mendoakan kejayaan serta kesejahteraan awak sekeluarga.

Silap saya, memulakan persengketaan lagi.. saya sedih sebenarnya awak tukar password.. password awak kan berkaitan dengan saya. Saya sedih kalau itu maksudnya awak dah tak sayangkan saya.. saya bukannya sengaja nak menambahkan lagi kekeruhan hubungan kita ni.. awak terus cakap soal balas membalas. Saya sedih.. awak masih tak dapat menerima saya.. awak datang kepada saya seolah awak ingin membalas segala perkara yang saya buat kat awak. Awak bukannya mahukan saya..

Sayang.. kenapa awak tidak menyayangi saya lagi.. jahat sangat ke saya ni sampai awak membenci saya hingga sekarang.. tahun lepas, 1 Disember 2013, awak pernah cakap 'kalau macam ni lupakan je impian 9 tahun kita'. Saya ingat lagi sampai ke harini sayang.. lepas setahun, hubungan kita jadi semakin keruh.. banyak sangat kesakitan yang kita alami.. saya sedar sejak dari dulu.. saya taknak pun hancurkan hubungan ni.. awak dah lupa ke impian kita.. angan angan kita.. keakraban kita.. saya nak teruskan post kat blog untuk part tentang kita yang seterusnya. Nanti bila saya sakit awak boleh bacakan post pasal awak dari part one hingga seterusnya. Awak ingat lagi tak.. dulu saya demam, saya suruh awak bacakan post tu bermula dari part one. Saya bahagia sangat masatu walaupun saya sakit.. awak ada.. jaga saya..

Tahun lepas kita banyak kali jumpa kan sayang.. kalau boleh tiap hari saya nak jumpa awak.. saya seronok bila bersama awak.. awak ada.. dekat dengan saya.. sekarang ni, jarang.. rasanya tahun ni boleh dikira dengan jari je berapa kali kita jumpa.. saya faham kenapa kita kurang jumpa sekarang ni.. kalau saya diberikan peluang.. saya nak lihat awak sentiasa walaupun awak tidak boleh melihat saya. Saya nak.. ada dekat disamping awak.. sejujurnya.. saya nak awak sangat..

Masa prep tadi kan sayang.. saya duduk sebelah kawan yang ambil biologi. Saya nampak gambar jantung kat buku rujukan bio dia. Saya terus cakap 'tu cardiovascular kan.dulu kan dana, masa mula mula bercinta dulu nashriq tulis @amirakasran's cardiovascular surgery kat bio twitter dia. Masatu kita terharu sangat. Tapi sekarang kan dana..kita tengok bio dia tulis wasted.. apa maksudnya.. kita sedih tau.. kenapa nashriq tulis macam tu dana..' kawan semeja semua dengar lepastu semua cakap 'ha ha nangis. nak nangis la tu. nah tisu. dah fak jangan nangis la. nashriq sayang kau' betul kan sayang apa yang diorang cakap.. awak sayang saya kan..

Saya mengaku kesilapan saya.. saya punca hubungan kita retak sampai macam ni.. saya menyesal.. saya gagal jaga hubungan ni.. saya cuba kembalikan memori lama.. saya nak awak ingat semula kenangan lama kita.. kan awak pernah cakap kalau awak dah tak sayang saya atau dah takde hati, awak suruh saya ingatkan kat awak kenangan kenangan kita.. saya kerap instagram gambar, kerap twitpic, kerap tweet sebab saya nak awak tahu apa yang saya buat.. saya nak tunjukkan kat awak.. depan mata awak saya kuat.. tapi kan sayang.. saya tak kuat tanpa awak.. bila saya tengok awak instagram gambar, awak tweet, saya pula yang rasa sedih.. saya bukan yang pertama melihatnya.. itu ke yang awak rasa terhadap saya.. awak ada cakap pasal awak selesa dengan seseorang tu kalau awak share gambar buruk kat seseorang tu. kalau tu gambar yang awak maksudkan.. maknanya awak selesa dengan semua orang.. awak tak selesa dengan saya.. saya cemburu.. cemburu sayang.. cemburu kat orang yang selalu bersama awak.. yang selalu berbual dengan awak.. diorang semua dah gantikan tempat saya.. hati ni pedih sayang.. tapi lagi pedih kalau awak dah tak pedulikan saya lagi..  maafkan saya sebab dah merosakkan semuanya.. saya hancurkan harapan awak.. saya hancurkan hati awak.. diri saya sendiri hancur dengan semua ni.. saya perlukan awak.. saya rindu sangat kat kesayangan saya.. sayang.. awak dengar tak.. saya panggil awak ni.. sayang..



No comments: