Bahagiamu deritaku

Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan

Tinggalkanku, perlahan-lahan ku terima
Semakin ku sakit, semakin kau bahagia

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku
bersamamu

Yang pasti aku tak mahu lupakan cinta
Walau apa pun, cinta ini akan selamanya dipeluk rapi




Dia pernah memberikan aku lagu ini. Ada cerita disebaliknya. Aku mahu berkongsi, tapi aku perlu menjaga hati wanitanya. Mungkin aku harus berhenti bicara mengenai dia. Jika tidak jelas akan hal sebenar, diam saja. Jangan bicara apa ye wanita. Jangan sesekali awak ubah dia menjadi seperti saya. Biar wanita awak dengan caranya. Jangan samakan dia dengan saya. Awak sendiri tahu saya ada keistimewaan yang tersendiri. Awak juga begitu dan hanya saya seorang saja tahu apa yang istimewa akan diri awak. Awak seorang anak yang baik untuk selamanya. Cinta itu perlu ikhlas. InsyaAllah awak dan pasangan awak akan bahagia sehingga takdir memisahkan. Jagakan dia seikhlas hatimu. Walau apa aku lakukan, hanya kerana dia. Tidak mahu menyusahkan dia lagi untuk meyakinkan wanitanya. Sekarang aku benar ikhlas. Alhamdulillah.

Maaf

No comments: