Pushing Me Down


"walk patiently through this troubled world and you'll find a great treasure"


Bismillah..

So here we go. Another day, another story, another feelings. Unwanted feelings trying to conquer my life. Pushing me down, let me felt useless, worthless.

Sejak akhir akhir, banyak bermain dengan perasaan. Kekuatan untuk menahan air mata sangat goyah. Kadang tidak tertahan jadi ditelan sahaja. Terasa seperti mahu pergi dari semua orang. Ingin bersendirian. Tapi hakikat nyata, diri ini sangat memerlukan akan seseorang. Mujur ada yang ikhlas bantu aku bangkit semula.

Tapi sampai bila mahu bergantung pada orang. Sedangkan kita tahu, orang datang dan pergi. Pasti hati hancur pabila tiada tempat untuk kita mengadu. Perasaan yang kita pendam seorang diri. Akhirnya melepaskan segalanya pada Allah. Itu ketenangan,

Banyak yang berlaku, luar dari jangkaan. Ada yang manis, kita akan senyum. Ada yang pahit, kita telankan kepahitan, ukirkan senyuman. Cuba ikhlaskan setiap kejadian. Mengambil hikmah dan pengajaran. Ada waktu hati terluka, tapi bersangka baik mungkin bukan dengan sengaja.

Kerana itu, tika ini diri sendiri menjadi penguat. Diri sendiri yang banyak lontarkan kata kata semangat. Memberikan motivasi untuk jadi yang terbaik walaupun hakikat sebenarnya diri ini hanya la insan yang paling lemah. Cuba untuk bangkit dari kegagalan. Tidak mahu terusan tersungkur kerana bila sekali tersungkur, bukan mudah mencari kekuatan untuk bangun semula.

Maaf pada mereka yang hatinya telah aku lukai. Kerana hati aku juga telah tersakiti.


Post a Comment