A Fresh Start


"be sincere. Allah knows what's in the heart"


Alhamdulillah, seorang Amira telah berjaya mencari kekuatan. Seorang Amira tidak lagi kalah pada air mata dan tidak cuba untuk melawan takdir.

Aku semakin yakin dengan apa yang terjadi kepadaku. Yakin percaya ini adalah yang terbaik, petunjuk dariNya. Kerana aku semakin bahagia dan lapang dada, tanpa perlu tangisi atau meratapi segala ketentuan.

Kata janji manusia jarang sekali ditunaikan. Bahkan tiada yang mustahil tiap kata janji manusia itu hanya dusta semata mata. Janji yang pasti, hanya janji Allah.

Aku ikhlas pada segalanya. Di mana, tiada lagi penghalang untuk aku berubah menjadi insan yang diredhaiNya. InsyaAllah, dipermudahkan dan dikekalkan niat ini.

Aku mahu rehatkan hati dari terusan mencintai manusiawi. Dan ingin memperkuatkan cintaku pada Tuhan, kemudian aku akan menghargai tiap insan yang menyayangi ku sepenuh jiwa, dengan penuh keikhlasan.

Aku bukanlah yang terbaik. Malah penuh dengan segala kecacatan dan dosa lampau. Ye, aku seorang pendosa yang cuba untuk berubah, menjadi yang terbaik, yang diredhaiNya. Walau banyak tergelincir dari landasan, aku akan terusan kembali mengejar impian.

InsyaAllah, dengan izin Allah.


Post a Comment