Fair Enough


"breathe through it, and release anything that does not serve you"



No evening class. So, spending my time, watching two love movies with the sad ending. Me Before You, and The Fault In Our Star. Both of the movies, the hero died.

Exactly same as my life. Some people that i used to call my soulmate, died for many times in my life. Leaving me all alone. Hanya metafora. Akan tetapi, tiap orang yang pergi sering beri kehidupan yang baru untuk aku teruskan. 

Tiada siapa yang cakap kekecewaan itu membahagiakan. Lagi lagi bila kau berharap dan pernah lalui harian dengan perancangan untuk bersatu. Melupakan tidak la semudah kau bernafas. Kadang tiap hembusan nafas, menggambarkan kekuatan untuk teruskan kehidupan.

Setiap pergerakan kadang tidak berdaya kerana menahan peritnya kecewa. Hendak pamerkan senyuman lagi payah kerana di sudut hati, ada teriakan tangisan. Pujuk rajuk diri. Tanpa hentian semangat berbisikan pada jiwa.

Peritnya derita hingga hati tiada perasa. Cukuplah. Aku hentikan segalanya. Aku buang jauh tanpa sempat aku ratapi atau imbas segala kenangan. Imbasan lampau hanya buat hati aku menangis. Segala memori hanya buat jiwa aku jadi rapuh. 

Langkah diteruskan, dengan keazaman yang baru. Aku percaya pada rahsia jodoh. Berpasangan memberi aku banyak pengajaran. Tiada yang kekal mungkin itu adalah petunjuk buat aku. Perjalanan kehidupan aku sekarang, bukanlah untuk kekalkan percintaan. Untuk apa aku kejar pada cinta yang ingin pergi. Sedangkan kejayaan untuk kesenangan kehidupan, sering melambai lambai merayu pada aku untuk kukuhkan tekad.

Apa yang sering terjadi, sentiasa aku fikir sebab dan kenapa ia berlaku. Berkali kali aku rasai kekecewaan, sekarang baru tersedar dari lamunan. Ada yang lagi penting untuk dikejarkan. Semangat dan tekad, bertubi tubi menyerap ke hati dan minda.

Semuanya tidak la mudah. Pertolongan diri sendiri itu tersangat penting. Jauhi dari kesunyian. Dekati diri dengan segala aura positif. Mencari segala motivasi kehidupan. 

Kenapa bahagia tidak kekal lama? Muhasabah sebentar. 

Dalam apa jua yang kita buat tika ini atau pada masa mendatang, semuanya akan diredhai dengan adanya keberkatan.

You want the best mate in your life? Please, do something with yourself first. Be the best one in your family, then you will deserve to get the very best lovemate. Fair enough.

LIVE YOUR LIFE TO THE FULLEST . . .


Post a Comment