Tee Rak


Salam Teman.

Minta maaf untuk persahabatan kita yang semakin renggang. Minta maaf sebab sering kali menyakiti hati awak. Sebelum ini, memang secara tiba saya rapat dengan awak. Lebih rapat daripada biasa. Saya akui, saya rapat bersebab. Saya kecewa dengan suami saya. Saya cuba untuk ikuti langkah dia. Bermain kata sayang dengan orang lain. Bodohnya saya sebab terfikir untuk lakukan perkara seperti itu. Mangsanya awak. Saya seolah beri harapan kepada awak. Kemudian, saya hancurkan.

Melihat keikhlasan awak, kebaikan awak, buat saya serba salah. Awak terlalu baik. Terlalu baik untuk saya. Saya pernah cuba untuk menyayangi awak lebih dari seorang sahabat. Tapi saya tak boleh. Saya masih sayangkan suami saya. Sepenuh hati sayang. Sayang yang kuat itu membutakan segalanya. Ramai yang inginkan saya bersama awak. Tapi siapa mereka untuk memaksa saya. Siapa saya ni nak paksa hati sendiri sayangkan orang lain. Memang sekarang ni saya rapat dengan ramai teman. Tapi hati saya masih tetap setia untuk suami. Mungkin akan bertukar pemilik. Tapi bukan sekarang.

Semakin lama, saya semakin tertarik dengan awak. Kemudian saya menjauh. Tertarik bukan bermakna mahukan lebih. Cuma selesa berkawan dan sayang awak sebagai teman. Saya nak kekal rapat, tapi takut awak salah ertikan dan semakin berharap. Saya nak terusan menjauh dari awak tapi takut awak kecil hati dengan saya atau beranggapan saya tak suka berkawan dengan awak.Kadang banyak perkara yang saya kongsikan dengan awak sebab saya selesa dan percaya awak. Kadang saya berhenti dari buat semua tu sebab saya takut saya dah mainkan hati awak.

Lagu yang awak cipta, nyanyikan untuk saya bersama dengan petikan gitar, mendalam sangat maknanya. Apa yang tersirat, dapat saya rungkaikan. Saya dapat rasakan apa yang awak rasa. Tapi sayangnya awak dah pilih orang yang salah. Untuk apa menunggu pada orang yang tak sudi sedangkan ada orang yang dah lama menunggu kita. Soalan itu berputar pada kehidupan kita. Kenapa manusia tidak bersyukur, tidak menerima dengan apa yang diberikan. Mungkin kerana ada antara kita yang memilih dan tidak redha, tidak ikhlas menerima.Saya dah tiada hati nak mencari pengganti. Apa lagi bercinta. Saya taknak rosakkan persahabatan kita.

Saya seronok dan sangat bahagia sebab ada ramai teman di samping saya. Memahami dan kadang memarahi sebab mereka mahukan yang terbaik untuk saya. Rapat saya dengan mereka, tidak pernah bermaksud lebih melainkan hanya untuk berkawan. Seperti awak, teman yang sangat baik dan sering buat saya tertawa. Untungnya saya punyai sahabat seperti kalian semua. Selalu buat saya bangkit bila saya jatuh tersungkur. Menghulurkan tangan dan saya sambut dengan senyuman. Sangat hargai.

Maafkan saya. Akan ada satu masa kita akan terputus hubungan untuk sementara atau mungkin selamanya. Waktu itu, mungkin saya jahat sebab tinggalkan awak tanpa ada alasan kukuh. Saya tak pernah menjanjikan apa apa dengan awak. Cuma saya akan kekal berkawan dengan awak sampai bila bila walaupun kita akan saling terpisah nanti.

Kejar impian. Jangan ikutkan kata hati yang hanya membawa kepada kekecewaan. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Akan ada perempuan yang baik untuk awak satu hari nanti. Saya doakan kita semua cemerlang dalam pelajaran, bahagia dalam kehidupan, sukses dunia akhirat juga mendapat jodoh yang baik baik, sama ada cepat atau lambat.

Saya nak awak, kawan dengan saya sampai bila bila.
Chan Rak Ter, Tee Rak.
Hanya sebagai teman..




Your girlfriend,
Sunshine