Ada Masa


"keep the faith"



Di dunya ini.

Ada masa berbahgia, ada masa berduka. Tapi untuk apa terusan berduka, jikalau hidup kita di dunya bukanlah buat selamanya. Damaikan hati, nikmati manisnya kehidupan.

Aku pasrah, lalu aku berserah. Aku minta, dan Pencipta berikan jawapan. Aku mahu bersedih nangis, tapi Sang Pengasih hilangkan rasa itu. Aku fikir yang tidak tidak, dan Allah tukar pada cerahnya masa depan.

Buat aku tertanya, kadang timbul kerisauan. Tapi hati kuat berkata, percaya dan bersabar la kamu. Yakinkan pada hati, ini yang terbaik. Kadang cinta tidak perlu diluah pada pemilik yang layak. Seeloknya kita kirimkan cinta pada Pencipta kita.

Aku perlu kekuatan, ya Rabb beri aku keteguhan. Aku rapuh sedikit, Dia munculkan dorongan. Jujur aku kata, tiap motivasi yang aku baca, segalanya berkait dengan keraguan hati. Bukan kebetulan, tapi itu suratan takdir. Kerana segalanya, adalah ketentuan dariNya.

Hebatnya doa. Senjata di kala kita perlukan pertolongan mahupun sebab berjawapan. Kau harus yakin pada kuasa doa. Minta apa saja. Doa yang ikhlas, pasti didengariNya.

Jika rindu, jangan bagitahu tuan punya hati. Tapi bagitahu la pada Pencipta hati. Sedekahkan al-Fatihah buat pemilik hati. InshaAllah, terkesan la ia.

Aku bahagia. Syukur padaMu.

No comments: