Risk



"There will be times in your life where you’re challenged, where nothing seems to be going right, where tragedy strikes and you’re left to pick up the pieces"




Mahu kongsikan satu pengalaman, sebuah rasa, beribu rekahan hati. Banyak dugaan, banyak ketekalan cuba ditonjolkan. Tapi aku bukan superhero mahu pun insan yang kesabarannya tinggi. Bantu aku, bagaimana cara atasi ini semua. Banyak hati harus dijaga. Tapi hati sendiri apa rasa?

Antara kerja atau soal kehidupan sendiri. Tika bekerja, aku menjadi bukan aku. Hingga seseorang meluah rasa, ini bukan aku yang dia kenal. Pihak yang lain, disuruh jadi luar biasa. Luar dari diri aku yang sebenarnya. 

Apa ini dilema. Kuat ke aku hadapi semua ini. Apa kata orang nanti. Aku tersepit antara diri sebenar atau dalam kepalsuan sebenarnya? Tekanan yang aku rasa kadang buat aku rasa mahu putus asa. Tapi tarik nafas sedalamnya. Aku perlu kuat. Biar orang mengata segala asalkan aku tahu kebenarannya. Tapi hakikatnya, terkadang aku tidak kuat menahan peritnya. Jadi bagaimana?

Aku menerima, jadi risikonya aku tanggung. Aku terfikir, apa rasa tiap hari mengata orang, buat andaian sendiri? Paling aku tertanya tanya, apa rasa mencari kesalahan orang? Bukankah itu penyakit hati? Tiada life kah kalian...?

Bantu aku beri kekuatan..


No comments: