DECISION II


'' Never have regrets because at one point everything you did in life was exactly what you wanted ''


Bismillah..


Telah aku fikirkan dengan semasak masaknya.. tawaran yang aku dapat itu aku terpaksa tolak. Terpaksa tolak sebab ada beberapa perkara yang menghalang aku daripada pergi.. 

Bila difikirkan balik.. susah rasanya untuk aku hidup di negeri orang dengan dikelilingi oleh orang orang yang tidak ku kenal atau aku belum kenal lagi. Bila difikirkan balik.. rasanya masih terlalu awal untuk aku pergi jauh dari keluarga ku.. sayang.. dan juga sahabat sahabat yang tahu persis mengenai aku lebih dari tiga tahun..

Aku tidak bersedia untuk meninggalkan mereka semua. Sangat tidak bersedia. Kalau aku pergi, aku akan rasa kehilangan.. Itu adalah sangat pasti. Peluang depan mata, tapi aku tolak. Rugi kan? Aku sepatutnya terima tawaran tu. Bersedia menghadapi cabaran. Hidup berdikari mencari pengalaman seorang diri di negeri orang. Tapi aku tolak.. sebab aku tidak berani. Aku tidak kuat dan tidak mampu untuk berdiri teguh tanpa mereka semua..

Maafkan diri ini jika tiada yang suka akan keputusan yang aku putuskan.. Terima kasih kepada semua yang menyokong aku dan terima apa jua keputusan yang aku buat. Terima kasih kepada keluarga, abang, kakak, sahabat sekalian dan adik adik yang bagi kata kata semangat, nasihat.. Terima kasih kepada sayang sebab awak sentiasa sokong saya.. sentiasa berada di sisi saya. Saya tahu awak akan redha kalau saya pergi.. tapi awak takkan pernah rela. Saya tahu sayang..

Sememangnya menerima tawaran tu ada banyak kebaikannya.. tapi telah ku katakan, aku menolak. Terasa sangat susah nak buat keputusan yang hanya punyai dua pilihan sahaja. Betul. Tak tipu. Sekali lagi, terima kasih. Mohon maaf


Sekian..