MISERABLE


'' I hate the moment when suddenly my anger turns into tears ''


Bismillah..


Fikiran aku bercelaru. Serabut. Pening. Susah sangat nak buat keputusan. Sejak akhir akhir ni aku selalu rasa sedih. Ya, sedih. Kadang kadang tak sedar yang air mata mengalir.. Banyak sebab, banyak perkara yang buat aku rasa sedih sangat. Okay tak banyak sangat sebenarnya. Cuma dua. Sahabat sahabat dan juga kesayangan..

Ramai sahabat aku yang akan pindah ke sekolah lain. Sedih rasanya. Tapi.. takkan nak halang diorang pergi. Apa hak aku? Berhak ke aku menghalang diorang semua? Tak. Jawapannya tidak. Dah berkali kali aku cuba terima hakikat ni. Kawan kawan pergi sebab dah rezeki mereka dah takdir mereka macam tu. Memang dah terpaksa pergi. Apa yang sepatutnya aku buat ialah doakan untuk kejayaan diorang. Support diorang. Bagi semangat. Sokong dari belakang. Tapi bukannya selalu menangis.. benci diorang sebab diorang pergi.. salahkan diorang.. tak. Tak boleh. Tak boleh buat macam tu. 

Dah. Aku taknak cakap banyak pasal tu. Semuanya aku dah cerita dah.. dah bagitau dah segala luahan hati aku kat post yang pertama. Cuma takdirnya untuk dipublishkan belum ditentukan lagi. Sekian

Okay. Tujuan sebenar. Aku dah buat keputusan semasak masaknya untuk tinggal di hostel. Mula mula memang nak mohon hostel tu. Tapi niatnya dah terbatal pulak. Tapi.. sejak sayang dah start kerja ni.... aku banyak lalai.. Maaf. Jadi aku dah pasang niat dah. Niat kali ni takkan terbatal. Aku nak mohon hostel. Nak tinggal kat hostel. Banyak sebab sebenarnya kenapa aku nak sangat tinggal kat hostel. Aku buat keputusan ni tanpa rela ibu dan ayah dan juga kesayangan. Memang aku yang nak.. Ibu dengan ayah tak galakkan. Kalau boleh diorang memang taknak aku tinggal kat hostel tu.. Begitu juga dengan sayang. Sayang memang taknak aku stay hostel pun sebenarnya.. Aku tahu. Aku dapat baca isi hati dia. Sebab apa? Sebab hati aku dengan dia dah bercantum jadi satu. Boleh percaya?

Susah sebenarnya nak buat keputusan.. Nak buat keputusan untuk tinggal di asrama atau tidak. Dah banyak kali dah niat nak pergi pejabat sekolah nak amek borang nak isi borang asrama tu. Tapi madah tak jadi je. Sebab apa? Sebab tiap kali aku nak masuk pejabat tu.. Aku mesti teringat sayang. Aku tak rela nak tinggalkan dia.. Keadaan tu sama lah macam aku dah banyak kali dah niat nak pergi kedai gunting rambut nak potong rambut yang panjang gila ni. Tapi madah tak jadi je. Sebab apa? Sebab rasa sayang...

18 Januari aku pergi pejabat sekolah. Isi borang permohonan.. nak duduk asrama. Baliknya je terus dapat call. Kerani tu cakap 21 Januari ni dah boleh amik borang kat pejabat asrama dah. Dah boleh tengok listnyaa bla bla bla. Tuh maksudnya apa? Dah boleh check-in hostel terus lah kan? Tapi.. aku tak bersedia. Tak ready nak tinggalkan.. So aku dah buat keputusan nak masuk masa 1 Februari nanti

Haraplah keputusan yang aku buat ni betul. Harap sangat. Dan.. aku juga harap takkan ada orang yang kecewa dan bersedih dengan keputusan yang aku buat ni. Maaf..



THE END. BYE